Goalie Plan

Om herkenning te creëeren bij de doelgroep is het belangrijk dat de visuele uitstraling aansluiting vindt op het kernverhaal.

Na lange tijd actief geweest te zijn onder de naam IRIS Training & Coördinatie, was de eigenaar toe aan een rebranding. In de eerdere uitstraling lag de focus op de eigenaar zelf en deze moest nu verschoven worden naar het geven van keeperstraining binnen hockey.

Er werd aan mij gevraagd om na het ontwikkelen van de eerdere huisstijl opnieuw te kijken hoe een rebranding kan voldoen aan de bestaande wensen. Het beginpunt was in gesprek gaan met de klant om de strategie te bepalen en het kernverhaal te formuleren. Dit creëert een sterke fundering om de bedrijfsnaam te herzien en de visuele elementen op te bouwen. Tijdens zo'n proces laat ik altijd ruimte voor de klant om onderdeel te kunnen zijn binnen alle fases. Door de passie van de klant in te zetten, ontstaat altijd een sterker eindproduct. Ook bij deze klant was de betrokkenheid groot.

De nieuwe kern van het bedrijf ontstond vanuit de mindset om de beste versie van jezelf naar boven te willen halen. Dit is vertaald in de nieuwe slogan "Boost Your Skills" en gebaseerd op de kernwaarden: professionaliteit, ervaring en aandacht. Uiteindelijk werkt de trainer samen met de keeper om het best passende resultaat te behalen. De nieuwe bedrijfsidentiteit heeft ervoor gezorgd dat de klant met nog meer enthousiasme verder gaat met bouwen aan de eigen onderneming.

Opdrachtgever

Goalie Plan

Services

• Rebranding
• Visuele Identiteit
• Fotografie


Producten

• Kernverhaal
• Bedrijfsnaam
• Logo
• Foto's
Image
Image

Opdrachtgever
Na jaren vanuit IRIS Training & Coördinatie gewerkt te hebben, was besloten om de focus nu alleen nog te willen richten op keeperstrainingen. Daar was een nieuwe bedrijfsidentiteit met uitstraling voor nodig.

Opdracht
Een rebranding van de bedrijfsidentiteit, waarbij de nieuwe focus centraal staat. Het bepalen van de kernwaarden en dit vertalen naar een nieuwe visuele identiteit die herkenbaar is voor de al bestaande doelgroep.

Image
Image

Op een andere manier leren denken

Ze nam alle tijd voor het proces om ervoor te zorgen dat er een product komt waar jijzelf achter staat. Vanuit haar expertise geeft ze je advies en helpt ze je om op een andere manier te denken. Dit resulteerde in een onwijs gaaf en passend logo en nieuwe bedrijfsnaam!! Alle vormen, kleuren en opties worden bekeken, niets is te gek, totdat we het beste ontwerp hebben gevonden bleef Lisa met ideeën en opties komen.
- Iris Huisman
Eigenaar Goalie Plan